Onze Kampioenen schitteren op het EK te Keulen.

Op 19 én 20 Oktober vond het 2e EK G-Judo te Keulen plaats.

Op Zaterdag 19 Oktober vocht Lennart Nies zijn wedstrijden in de -66kg. Lennart had pech met de loting en kwam in een sterke poule terecht met 3 andere judoka’s. Zijn eerste wedstrijd tegen een Duitse judoka kon Lennart winnen met Ippon. In zijn 2e wedstrijd moest Lennart zijn meerdere erkennen in een sterke Brit. De derde wedstrijd was opnieuw tegen een Duitse judoka. Lennart hield goed stand maar moest uiteindelijk toch de duimen leggen tegen deze thuisspeler. Uiteindelijk behaalde Lennart een zeer mooie 5e plaats in zijn categorie.

Zondag 20 Oktober was het dan de beurt aan Ben Larivière. Hij werd ingedeeld in een poule met 2 Duitse judoka’s. De eerste kamp werd gewonnen met 2 x een waza-ari. De tweede kamp werd gewonnen met 1 waza-ari voorsprong. Ben mocht als winnaar van zijn poule de halve finale vechten tegen de tweede van de andere poule. Deze Duitse judoka werd eveneens verslagen door 2 x waza-ari. Op naar de finale tegen de regerende wereldkampioen uit het VK. Deze judoka, die het prof statuut geniet van de Engelse judobond, was nog te sterk en Ben werd verslagen door een houdgreep.
Resultaat: Vice Europees kampioen, en een zilveren medaille!

We wensen beide judoka’s een dikke proficiat met hun prestaties.

Het bestuur en de trainers.