Interclub: Schitterende resultaten voor onze dames- en herenploeg!!

Interclub 2018

Damesploeg:

-52 Joke Hillaert (Dendermonde), Karen Delanghe (Ronse) -57 Lola Van den Eede, Shannen Delanghe (Ronse) -63 Britt Uyttendaele, Shannen Baeyens -70 Laure Praet, Nienke De Gucht +70 Leen Ongena

De eerste week moesten we het doen zonder de zusjes Delanghe en Lola die na haar eerste kamp geblesseerd was. Dennie, de coach voor vandaag, had hiermee geen gemakkelijke opdracht. De dames deden hun best maar konden geen overwinning in de wacht slepen, buiten enkele individuele overwinningen. Tussenstand na 1 dag: voorlaatste plaats.

De tweede week, met de zusjes Delanghe erbij probeerde Danny en ik er het beste van te maken.
mooie resultaten, 3 wedstrijden gewonnen en 1 verloren. Eindstand: 6deplaats op 9 ploegen.

Alle dames hebben zich meer dan 100% ingezet!!!!
…..Was dit nu echt het afscheid van Leen…? We zien dit volgend jaar.

Herenploeg:

-60 Sander Cosyns, Felix Van den Eede -66 Ruben Cappaert -73 Levi Uyttendaele -81 Jonas Haverals, Michael Dehing, -90 eerste week niemand + 90 Kristof Van Nieuwenhuyse, Dylan Dehing. Kristof heeft voor de 2deweek een 5-tal kg afgetraind om zo in de -90 te vechten.

De eerste week deden de heren hun uiterste best, Felix kwetste zich en moest forfait geven voor de volgende kampen. We wonnen 2 wedstrijden, 1 gelijk en 1 verloren. Tussenstand: 4deplaats.

In de aanloop van de tweede week had ik al eens uitgecijferd wat er moest gebeuren om nog op het podium te geraken. Dit was al 2 jaar op rij net niet gelukt, telkens 1 puntje te kort. We moesten dus nog 3 keer winnen en 1 keer gelijk vechten om op het podium te geraken. De dag begon al goed, alhoewel ik die dag doodziek was en beter in bed zou liggen, Ruben, Levi en Kristof zaten net onder hun gewicht en konden we de wedstrijden aanvangen met een mooie bezetting.

Danny en ik zetten telkens een zo sterk mogelijke ploeg op, met of zonder verschuivingen, om de overwinningen in de wacht te slepen. Daardoor moest Michael, -81,  3 maal vechten in de + 90. Nadien bleek dat dit een goede zet was. De eerste 2 wedstrijden winnen we, de 3devechten we gelijk tegen Beveren. We staan momenteel 3deen het podium was in zicht. Beveren, die 1 puntje achter ons stond moet nog een wedstrijd vechten. Beveren wint en spring daardoor over ons naar de derde plaats.
Onze laatste wedstrijd moesten we dus winnen en terug moesten we een zo sterk en strategisch mogelijke ploeg opstellen. We winnen tegen Evergem en worden zo 3de. Eindstand: 3deplaats.

Het was een mooie interclub, de afwezige supporters hebben veel mooie judo en spanning gemist op deze hoogdag van de judo.
Op ons kerstfeestje worden beide ploegen gehuldigd.

Bedankt aan de dames en heren die dit jaar nog eens extra wilden aftrainen voor de club!!!
Tot volgend jaar!

Freddy