Verslag interclub dag 2! Op naar eremetaal!

Wat waren de judoka’s vandaag nog mooier in hun nieuwe outfit.

Herenploeg 1

Afwezig: -66 John Van De Rostyne -73 Olivier De Meyst  -73 Kevin De Saegher  -73 Frederik Dooremont  -90 Jano Van de Cauter.

Aanwezig: -60 Steven De Vetter (nog steeds gekwetst en niet gevochten)-66 Ruben Cappaert (1 x getraind) -81 Brent Van Hecke (net terug uit kwetsuur en volledig ingetaped) -81 Jonas Haverals (met de nacht gewerkt en niet geslapen)     -81 Bjorn Van Roy +90 Kristof Nieuwenhuyse (gescheurde meniscus) +90 David De Munck (2 x getraind en net papa geworden)

Op dag 2 van de interclub was het de bedoeling om in 2de afdeling overeind te blijven, met een versterking van Brent Van Hecke in de -81 stonden we toch iets sterker dan verleden week. De ploeg wou kost wat kost in 2de blijven en hebben dan ook alles en nog veel meer gegeven wat ze in huis hadden. Elke wedstrijd beginnen met 2 verliespunten (geen -60 en -73) op 6 werd dit een moeilijke opdracht.  Maar opdracht volbracht!! Het werd zelfs nog heel spannend op het einde (als JC Zonhoven verliest van JC Zemst, maar deze wedstrijd eindigde op een 3-3 gelijkstand) of we waren 3de in onze afdeling…..Stel u voor dat we een volledige ploeg hadden….

Judoka van de dag: Jonas Haverals (alles gewonnen). Reddende Engel: Brent Van Hecke. Verrassing van de dag: De Ploeg!!!

Herenploeg 2

-60 Sander Cosyns & Robbe Luypaert -66 Sammy Donckels & Brenten Smekens -73 Levi Uyttendaele -73 Niels Pynaert    -81 Sander Smekens & Dennie Volckaert & Jim De Backer -90 Stefan Ruiz +90 Davy Poppe en Michael Dehing. Geen enkele gekwetste, een voltallige ploeg die er zin in had.

Dag 2…we staan met de ploeg op het begin van deze spannende dag op de 1ste plaats, er zijn nog 3 wedstrijden af te werken waarvan 2, op papier, moeilijke. JC Stevoort was de te kloppen ploeg om kans te maken op de titel. Een sterk opgestelde wint vrij gemakkelijk en behoud zo de kans om kampioen te worden. Ook de andere wedstrijden winnen ze en worden uiteindelijk 1ste in hun afdeling. Volgend jaar naar 3de afdeling….begin maar al te trainen!!!

Judoka van de dag: Levi Uyttendaele (alles gewonnen). Reddende Engel: Niels Pynaert. Verrassing van de dag: Kris Uyttendaele met de vele flessen Cava!!!

Damesploeg

-52 Karen Delanghe (Ronse) -57 Inneke Uyttendaele, Britt Uyttendaele & Lola Van den Eede -63 Shannen Delanghe (Ronse), Laure Praet & Shannen Baeyens -70 Charlotte Van Kerckhove +70 Laurie Van Aelst, Leen Ongena & Nathalie Claes. Een voltallige ploeg, enkel in de -70 zitten we een beetje krap.

Op dag 2 was alles nog mogelijk, zowel 1ste als 4de konden we eindigen. Ook de dames waren gemotiveerd om te vechten en stilletjes aan het dromen om te promoveren naar een hogere afdeling. Er waren al mensen die droomden van een tweede damesploeg J. JC Reet, JC Eeklo en Jc Top Judo Antwerpen waren de grote tegenstanders. De dames hadden alles in eigen handen en begonnen sterk aan deze competitiedag met een overwinning. Tegen JC Reet verliezen ze kostbare punten en pakken ze naast de titel, zilver zit er nog steeds in. De volgende wedstrijd winnen ze maar door pech (broekjepak gedaan) verliezen we tegen een sterk opgesteld JC Tienen. De dames eindigen toch op het podium met hun bronzen medaille.

Judoka van de dag: Laurie Van Aelst. Verrassing van de dag: Lola Van de Eede.

Bedankt aan de 2 zusjes, Karen en Shannen Delanghe, van JC Ronse!!