Verslag interclub dag 1!

Wat waren de judoka’s mooi in hun nieuwe outfit.

Herenploeg 1

Afwezig: -60 Steven De Vetter (gekwetst aan de voet) -66 John Van De Rostyne -73 Olivier De Meyst (op missie met leger) -73 Brent Van Hecke (gekwetst aan borstbeen) -73 Kevin De Saegher (examens bij politie) -73 Frederik Dooremont ( gekwetst aan de knie) -90 Jano Van de Cauter (weg met het leger)

Aanwezig: -66 Ruben Cappaert (1 x getraind) -81 Jonas Haverals (met de nacht gewerkt) -81 Bjorn Van Roy +90 Kristof Nieuwenhuyse (gescheurde meniscus +90 David De Munck (2 x getraind en net papa geworden)

Zoals je kan zien was het een ziekenboeg thuis en een halve ploeg op de mat. Met een voltallige ploeg waren we zeker één van de sterkste ploegen, maar kwetsuren en zo kan je niet voorzien. Onze mannen hebben gedaan wat ze konden en op de 4 wedstrijden maar 2 verloren, dag 2 hopen we op terugkomst van enkele gekwetsten zodat we in 2de afdeling kunnen blijven. We staan voorlopig 7de.

Judoka van de dag: Jonas Haverals (alles gewonnen). Verrassing van de dag: Bjorn Van Roy

Herenploeg 2

-60 Sander Cosyns & Robbe Luypaert -66 Sammy Donckels & Brenten Smekens -73 Levi Uyttendaele -81 Sander Smekens & Dennie Volckaert & Jim De Backer -90 Stefan Ruiz +90 Davy Poppe en Michael Dehing. Geen enkele gekwetste, een voltallige ploeg die er zin in had.

De ploegen altijd sterk opgesteld en aan iedereen de kans gegeven om het interclubgevoel te ondergaan. Heel aangenaam verrast door de motivatie van vele judoka’s en dit kan je terug vinden in de uitslagen, 4 wedstrijden op dag 1 en alle 4 gewonnen. Zowel de jonge garde als de iet wat oudere garde hebben het beste van zichzelf gegeven. Onze ploeg staat voorlopig op een eerste plaats maar komt op dag 2 nog 2 sterke ploegen tegen.

Judoka van de dag: Levi Uyttendaele (alles gewonnen) & Sander Smekens (alles gewonnen). Verrassing van de dag: Stefan Ruiz.

Damesploeg

-52 Karen Delanghe (Ronse) -57 Inneke Uyttendaele, Britt Uyttendaele & Lola Van den Eede -63 Shannen Delanghe (Ronse), Laure Praet & Shannen Baeyens -70 Charlotte Van Kerckhove +70 Laurie Van Aelst, Leen Ongena & Nathalie Claes. Een voltallige ploeg, enkel in de -70 zitten we een beetje krap.

De ploegen zo sterk mogelijk opgesteld om op die manier iedereen 1 x te laten vechten. De dames waren heel sterk en wonnen al hun wedstrijden. De eerste dag eindigen op een gedeelde 1ste plaats is zeker niet slecht.

Judoka van de dag: Shannen Delanghe (JC Ronse) Verrassing van de dag: Britt Uyttendaele